Veelgestelde vragen

Heb je een vraag aan ons? Kijk dan bij de onderstaand opties of deze hier misschien bij staat. op. Staat het antwoord op je vraag hier niet tussen, vul dan het contactformulier in en we helpen je zo snel mogelijk.

Opleiding

Kan ik mij direct inschrijven voor een cursus of training?

Ja, je kunt je direct inschrijven voor een cursus of training. Nadat de betaling is afgerond, krijg je meteen toegang tot de cursus of training.

Wanneer is mijn inschrijving definitief?

Je inschrijving is definitief wanneer alles volledig is ingevuld en de betaling is afgerond.

Krijg ik een bevestiging van de inschrijving?

Na afronding van de inschrijving en de betaling, ontvang je de bevestiging per mail. Geen mail ontvangen? Kijk dan in je ongewenste mail of spambox.

Zijn de cursussen bij mij in de buurt?

Wij streven naar een landelijke dekkingsgraad voor onze cursussen en trainingen zodat je maximaal één uur hoeft te rijden.

Wie zijn de docenten en trainers?

Onze docenten en trainers zijn gekwalificeerde mensen die vaak een jarenlange ervaring hebben. Zij beschikken daardoor over veel kennis en praktijkervaring en kunnen zich verplaatsen in jouw praktijksituatie.

Kan ik mijn cursus of training nog annuleren?

De Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op iedere training of cursus. Een cursus kan alleen vanwege een dringende reden én in overleg met de academie worden geannuleerd.  Wel is de cursus of training eventueel overdraagbaar. Neem hiervoor contact op via het contactformulier.

Is er tijdens de cursusdag ook lunch geregeld?

Wanneer je cursusdag bestaat uit 2 dagdelen (ochtend en middag), wordt er een eenvoudige lunch verzorgd. Het bedrag voor deze lunch is inbegrepen in het cursusbedrag.

Wanneer ontvang ik mijn certificaat?

Wanneer je de cursus of training hebt afgerond krijg je het certificaat per mail toegestuurd. Ook kun je zelf het certificaat downloaden vanuit je eigen account.

Hoe lang kan ik doen over een e-learning cursus?

Je hebt een half jaar tijd om een e-learning cursus af te ronden. Daarna kun je de cursus nog wel inkijken, maar je kunt geen toetsen meer maken of opdrachten insturen.
In bijzondere omstandigheden (zoals ziekte) kun je verlenging aanvragen, neem hiervoor contact op via het contactformulier.

Hoelang duurt het voordat mijn ingeleverde opdracht is nagekeken?

Wanneer je je opdracht hebt ingeleverd, kun je ervan uitgaan dat je binnen 7 werkdagen een reactie ontvangt met het resultaat. In de vakantieperiodes kan dit iets langer duren.

Kan ik een examen herkansen?

Je kunt een examen 1 keer gratis herkansen. Daarna moet je de training opnieuw aanschaffen. In bijzondere situaties kan er een uitzondering worden gemaakt. Neem daarvoor contact met ons op.

Voor welke kwaliteitsregister hebben jullie accreditatiepunten?

Wij vragen accreditatiepunten aan bij diverse kwaliteitsregisters, als de opleidingen daarvoor geschikt is. De opleidingen in onze academie vallen onder het SKJ register, het Registerplein en het Kwaliteitsregister V&V.

Hoe ontvang ik mijn accreditatiepunten?

De academie draagt zorg voor de toekenning van de punten in het register. Let er wel op dat je tijdens je inschrijving je persoonlijke registernummer aan ons doorgeeft.

Kan ik via de Academie ook een in-company-training (een training voor alleen de medewerkers van mijn bedrijf) regelen?

Ja, dat kan. Als je dit wilt, neem dan contact met ons op. Vermeld in je bericht voor welke cursus je dat zou willen.

Betalen

Krijg ik een factuur?

Na afronding van de betaling, ontvang je de factuur per mail.
Indien je niets ontvangen hebt, kijk eerst even in de ongewenste e-mail of spam inbox. Het kan voorkomen dat onze mail daar terecht is gekomen. Om dit in de toekomst te voorkomen, kun je het e-mail adres van de afzender toevoegen aan je adressenbestand.
Toch geen factuur ontvangen? Neem dan contact met ons op.

Kan mijn werkgever ook voor mij betalen?

Ja dat kan, wel dien je jezelf te koppelen aan je werkgever. Je werkgever krijgt dan een bericht met de vraag tot akkoord voor betaling.

Krijg ik mijn geld terug wanneer ik mijn cursus of training annuleer?

Wanneer er geen dringende redenen zijn voor annulering, wordt het bedrag van de cursus of training niet terugbetaald. Wel is de cursus of training eventueel overdraagbaar. Neem hiervoor altijd contact met ons op.

Wanneer krijg ik een korting?

Als jouw werkgever aangesloten is bij een van de leden van de Federatie Landbouw en Zorg en jij bent gekoppeld aan jouw werkgever, krijg jij korting op alle cursussen. Log vooraf wel in om de goede prijs te zien.

Wordt er BTW berekend over de cursussen?

Nee, de academie heeft een CRKBO erkenning en kan de cursussen daarom BTW vrij aanbieden.

Algemeen

Hoe kan ik als werkgever inloggen en mezelf of mijn medewerkers inschrijven voor een cursus?

In deze video leggen we kort uit hoe de procedure werkt.

Wat moet ik doen als ik ontevreden ben?

Wanneer je niet tevreden bent over onze diensten dan horen wij dat graag, en kun je een mail sturen naar info@zorgboerenacademie.nl. Wij zullen dan zo snel mogelijk contact met je opnemen. Je kan ook in onze algemene voorwaarden lezen hoe wij omgaan met een klacht. 

Hoe zit het met mijn privacy?

Meer informatie over je privacy vind je in het privacystatement.
Als je je account gekoppeld hebt aan een werkgever, dan deze jouw cursussen zien en de voorgang daarvan. De regionale organisatie waar jouw werkgever bij is aangesloten, kan wel zien welke zorgboerderij welke cursussen heeft afgenomen, maar zij zien geen geen namen van cursisten.
Wil je graag een cursus doen zonder dat je werkgever of regionale organisatie hier inzicht op heeft, maak dan een eigen account aan en betaal zelf. Je betaalt dan wel een hoger tarief.

Waar kan ik de algemene voorwaarden vinden?

Via deze link kom je bij de algemene voorwaarden die van toepassing zijn op jouw training of cursus.
Mocht je aan de hand hiervan toch vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op.

Waarom krijg ik geen e-mail met bevestiging, betalingsgegevens, factuur of certificaat?

Controleer in je account of je e-mailadres goed is ingesteld. Via de knop 'wijzigen gegevens' kunt je je mailadres aanpassen.
Is het e-mailadres correct en krijg je toch geen e-mail? Dan kan het zijn dat je mail terecht komt bij de ongewenste email of in je spambox. Vind je de e-mails daar, voeg dan het e-mailadres van de academie toe als veilig adres. De volgende keer komt je e-mail wel in je inbox.
Toch geen e-mail ontvangen? Neem dan contact met ons op.

Waar kan ik mijn gegevens aanpassen?

Via de knop 'Wijzigen gegevens' in jouw account kun je je gegevens aanpassen. Op deze pagina kun je ook een werkgever koppelen of ontkoppelen.

Ik wil niet dat mijn werkgever kan zien welke cursussen ik doe. Wat moet ik doen?

Als je niet wilt dat jouw werkgever ziet welke cursussen je doet en wat de voortgang is, dan moet je je account los koppelen van je werkgever. Dit kun je doen in jouw account.Let op! Als je niet gekoppeld bent aan een werkgever, dan kun je geen gebruik maken van de korting.

Ik heb een andere werkgever. Waar kan ik dit aanpassen?

In jouw account kun je je oude werkgever ontkoppelen en je nieuwe werkgever koppelen.

Ik wil een E-learning of gemengde opleiding volgen maar heb geen computer/laptop

Als je niet over deze faciliteiten beschikt kun je contact opnemen met het secretariaat info@zorgboerenacademie.nl en zorgen wij voor een oplossing

Ik heb een voucher van CBZ? hoe werkt dat?

Per 1 juli 2023 is het cursusaanbod van CBZ naar de Academie Landbouw en Zorg verhuist. Het is niet mogelijk om de scholingsvoucher van blauwe leden direct te verzilveren. U betaalt de opleiding of cursus daarom eerst zelf aan de Academie. Hieronder wordt beschreven hoe u het bedrag vergoed kunt krijgen door het inzetten van de scholingsvoucher.

  1. Download het formulier hier
  2. Vul het formulier in en stuur dit samen met de originele factuur van de Academie Landbouw en Zorg naar financieel@boerenzorg.nl
  3. Na goedkeuring wordt het bedrag binnen 30 dagen aan u uitbetaald. CBZ betaald alleen het bedrag aan u uit tot de hoogte van het beschikbare bedrag van de voucher (max. € 2.000 per kalenderjaar).

Spelregels scholingsvoucher 

  • Alle blauwe leden van CBZ, ongeacht de omvang van hun omzet, hebben maximaal recht op € 2.000,- per kalender jaar;
  • Nieuwe blauwe leden hebben recht op dit bedrag, ongeacht tijdstip van lid worden;
  • Als het bedrag niet ten volle wordt benut vervalt het bedrag of het restant van het bedrag per 1 januari van het daaropvolgende kalender jaar;
  • Het bedrag is niet overdraagbaar aan derden;
  • Het betreft het cursusaanbod van Academie Landbouw en Zorg (FLZ) of dat via het ledenportaal wordt geboekt, tenzij anders is overeengekomen.